Hej på er! Att komma in i bloggandet efter en lång paus kommer bli svårt. Det har liksom slunkit ur minnet att jag ska sätta mig ner och skriva så fort jag har något att säga, men det kommer nog bli bättre så småningom. Idag har jag bara en lektion som börjar om en halvtimme, så jag har fixat stallet nu på morgonen. Kastade ut lite morötter i hagen också så Haffie fick gå och leta i snön som kom igår. Då är han inte uttråkad hela tiden i alla fall. :)

Red igår. Bytte från tredelat baucherbett till tvådelat tränsbett med rörliga ringar eftersom han fått lite skav av baucherbettet. Kände stor skillnad och han kändes mycket mer med mig. I öppnor, slutor, volter, alla kinds of ställningar, böjningar och svängar blev helt enkelt bättre. Började att rida med gramanen men tog bort den när jag hade galopperat och travat fram. Haffie var lite bråkig, eller rättare sagt pigg. Lite glädjebockar, stegringar, sparkar och såntdär men det var liksom inget att lägga någon vidare energi på. Lite knepig när han drog iväg av sig själv och slutade lyssna men det går nog över när överskottsenergin försvinner. Han känns så jävla fin just nu. Det är verkligen samma känsla som när vi var i Skåne på tävling och fy tusan vad jag saknat den känslan. Helt underbar att rida och fantastiska gångarter, med ett stoort plus för galoppen som var knepig innan behandlingen. Lite lydnad på det och han skulle vinna varenda klass han startade, haha!

Haffie och Ingenting under lovet <3
Ängvaktarns Hufflepuff |
Upp