Jag som sitter bakom datorskärmen och driver www.haffiefever.blogg.se heter Alice Sevon och fyller arton år den tredje juli i år. Jag är egentligen hemmastadd i Katrineholm men mitt hästintresse ledde mig till en naturbruksskola utanför Linköping som heter Vretagymnasiet där jag läser till hästskötare med inriktning på ridning. Så här bor jag nu tillsammans med min ponny och bästa vän Haffie. Min dröm är att fortsätta utbilda mig till unghästutbildare och så småningom beridare, men för det behöver man meriter på storhäst vilket jag just nu inte har någon möjlighet till att skaffa.
 
Efter alla utbildningar jag vill läsa är målet att starta ett eget företag tillsammans med min mamma. Företaget ska inrikta sig på uppfödning av Welsh Partbred (sek B) samt som in/tillridnings- och försäljningsstall. Utöver det har vi även tankar på att designa och tillverka egen ridutrustning.
 
 
I min blogg får ni följa mitt liv tillsammans med min ponny Haffie och vår resa som dressyrekipage mot nationell nivå. Även en hel del andra hästar, vuxna som unghästar och föl, dyker upp på min blogg och jag delar med mig av varenda framgång och motgång. Jag är lite utav en shopaholic och kommer rätt ofta hem med nya saker, bara jag har pengar. Min ponny har nämligen en väldigt dyr smak... Till skillnad från många andra dressyrryttare älskar jag att sticka ut och bär helst starka färger och massa glitter.
 
Som person är jag väldigt envis och ambitiös. Motgångar får mig att bli arg på mig själv och skärpa till mig för att sedan komma tillbaka och jobba stenhårt för att bli ännu bättre, jag har en riktig fighter inom mig. Jag har svårt att prata med folk jag inte känner men är annars fruktansvärt social och har väldigt dålig humor. Min favoritfärg är rosa och jag älskar animerade filmer, som Det regnar köttbullar till exempel. Andra filmer (och böcker, för den delen) som jag tycker om är Harry Potter och Hunger Games. Musiken jag allra helst lyssnar på är den som kommer ur Justin Biebers och Phillip Phillips munnar och någon gång ska jag bli lika bra som Edward Gal.
 
 
Allmänt |
Upp