Nu är det dags igen. Jullovet är slut sen en vecka tillbaka och jag har lovat att börja blogga igen. Haffie är frisk och under igångsättning, jag är snart klar med alla rester och har en oerhörd motivation till att få dela med mig av mina åsikter och hela gröten runt mitt liv. Idag är jag dessvärre hemma från skolan på grund av migrän, men jag har varit uppe på utveckligssamtal och därefter hos skolsystern för att få en tid tills när skoldoktorn kommer hit i början på februari. Därefter får jag förhoppningsvis en remiss till en läkare, antingen på vårdcentralen här i Ljungsbro eller hemma i Katrineholm. I alla fall så ska en utredning göras för min migrän. Nu ska den bekämpas!
 
Jag har kommit flera steg längre i mitt vuxenliv. Skaffat bankdosa och nytt kort, gjort mitt första ebay-köp. I helgen var jag i Tornby och köpte en graman, en rosa stekpanna och en almanacka! Nu går väl flera emot mig över gramandelen. Jag kommer använda den som ett säkerhetsbälte vid enstaka tillfällen. Bland annat vid uteritter. Jag har en häst som inte har något som helst problem med att gå i form och arbeta korrekt så det är inget sånt jag kommer använda gramanen till. Däremot vid uteritter eller galopparbete, bland annat, kan den behövas då han blir som en bulldoozer. För både min, hans och andras säkerhet är det bäst att han går att få stopp på. Och det går ibland inte. Därför köpte jag en graman. Så, nu är det också förklarat.
 
Bloggen kommer bli personligare. Jag kommer stå upp för mina åsikter och värderingar och ingen kommer kunna sparka omkull mig. Det här blir en riktig nystart i mitt bloggande. Vi hörs senare!
 
 
Allmänt |
Upp