Nu under kvällen jobbade jag Haffie lite på ridbanan i snön eftersom det var hoppträning i ena ridhuset och någon clinic i det andra ridhuset. Det blev ett kortare men intensivt ridpass och jag ställde inte så mycket mer krav på honom än samlingen. Det blev en hel del galoppjobb och han kändes fin trots att han blir så jäkla stark ibland, men det beror antagligen på att det blir lite tungt i snön. För övrigt så var han pigg och glad! Lite värre med lydnaden, han vill ju gärna springa iväg så fort jag kortar tyglarna. Men det är bara att bryta av och så är han där jag vill ha honom igen. Framåtbjudningen tyder ju på att han har kul i alla fall, och det är det viktigaste!
 
Passade på att fetta in sadeln, smörja sadelgjorden och vaxa mina nya Ariatskor efteråt. Sadeln ska ju egentligen fettas in efter varje ridpass och det är sinnessjukt hur mycket jag slarvar. Sadelgjorden var lite sandig och skorna tyckte jag synd om eftersom att det är en hel del snö ute nu. ;)
 
 
Ängvaktarns Hufflepuff |
Upp