Det andra ridpasset idag gick också väldigt bra. Haffie tyckte att det var väldigt kul i början och drog en del mot bommarna men till sist lyssnade han riktigt bra och kunde gå från långa galoppsprång (2,75m) till att 15 meter senare vara ihopkortad till att få plats mellan bommar med 2m avstånd. Det är nog det absolut svåraste för oss. Haffie blir gärna väldigt lång i hoppningen och är då svår att korta upp, men idag kändes han superfin! La då som sagt ut totalt åtta bommar, först fyra stycken med 2 meter mellan, sen ett gap på femton meter och ytterligare fyra bommar med 2,75 meter mellan. Jag hade även yra travbommar på andra sidan som det var 0,9 meter mellan men jag tyckte det var lite för långt. Glöm nu inte att detta är mått för c-ponny och att det är helt andra mått för de olika kategorierna + storhäst. Femton meter mellan går dock bra att ha till storhäst, då rider man på fyra galoppsprång istället för fem som för c-ponny.
 
Jag har precis tittat på Melodifestivalen nu, det var väl inget att se riktigt egentligen.. Blev bara så illa påmind av mitt celebcrush på Jimmy Jansson när jag var typ åtta haha... Nu ska jag försöka sova, så jag kommer upp och orkar ta ut hästarna imorgon!
 
 
Ängvaktarns Hufflepuff |
Upp